Regulamin

Ogólne zasady

1. Ściśle przestrzegaj zasad panujących w naszej społeczności.
2. Miej szacunek do członków grupy, administracji i samego siebie.
3. Kultura osobista jest wymagana.
4. Wilki z Wanaheim to grupa, gdzie główną tematyką jest życie wilków. Wymagany jest silny realizm zarówno w tworzeniu postaci, jak i w dalszym kierowaniu nimi. 
5. Obowiązuje zakaz wprowadzania postaci innych, niż wilki szare (Canis Lupus).
6. Prace dodawane na grupę mogą być tworzone zarówno w stylu cyfrowym, jak i tradycyjnym. 
7. Jeśli masz problem z czymkolwiek bądź nie potrafisz znaleźć odpowiedzi na swoje pytanie pośród podanych informacji, należy napisać wiadomość do głównych administratorów WzW.
8. Wilki z Wanaheim to grupa dla ludzi dojrzałych. Mogą pojawić się tu materiały obraźliwe dla czytelników. Opinie wyrażone postaciami lub pracami nie odzwierciedlają poglądów grupy. Zalecana jest dyskrecja i akceptacja.
9. WzW jest grupą prywatną, a jej członkowie tworzą zamkniętą społeczność. Wymagane jest zerowe rozpowszechnianie i promowanie jej poza dostępnymi w grupie kręgami. Jej funkcjonowanie i tematyka objęte są tajemnicą.


Zasady dotyczące aktywności

1. Jako członek WzW zobowiązany jesteś do aktywnego brania udziału w wydarzeniach w grupie. Dlatego wymagana jest jedna aktywność na miesiąc, którą może stać się wzięcie udziału w roleplay bądź dodanie pracy plastycznej.
2. Ostatnie dni każdego miesiąca poświęcone będą na sprawdzanie aktywności wszystkich członków grupy. 
3. Wzięcie udziału w roleplay fabularnym, odbywającym się dwa razy w każdym miesiącu, jest obowiązkowe. 
4. Każdy członek ma prawo do stworzenia maksymalnie pięciu postaci. Po śmierci jednej z nich zwalnia się miejsce w limicie.
5. Każda z postaci musi brać jednakowo aktywny udział w wydarzeniach w grupie.
6. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz brać udziału w roleplay, zgłoś to administracji.


Zasady funkcjonowania roleplay

1. W trakcie pisania kontrolujesz tylko swoją postać. Nie możesz decydować o czynnościach postaci, które nie należą do ciebie. 
2. Bez zgody właściciela danej postaci, nie możesz krwawo zaatakować, okaleczyć (zarówno delikatnie jak i trwale) oraz uśmiercić wilka.
3. W WzW zależy nam przede wszystkim na kreatywności i pracy, jaką wymagamy od członków. Zatem twoje wpisy obowiązkowo muszą zawierać minimum pięć rozbudowanych zdań, nie wliczając w to wypowiedzi wilka. 
4. Przed pisaniem roleplay zalecane jest stworzenie chociażby zarysu wydarzeń, jakie mają mieć miejsce między postaciami. 
5. Administracja kłaść będzie nacisk na odpowiednie pismo. Zalecany jest styl książkowy i pisanie w pierwszej lub trzeciej osobie. Wypowiedzi postaci należy brać w cudzysłów.
6. Skrajne błędy ortograficzne i interpunkcyjne nie będą akceptowane.

 

Zasady zachowania realiów świata

1. Wilki z obu watah żyją w odmiennych, lecz równie surowych klimatach. Mimo faktu, że dzielą jeden gatunek, ich cechy wyglądu mogą różnić się od siebie ze względu na różne środowiska życia. Postacie z grupy muszą przystosować się do trudnych warunków, jakie panują na zasiedlanych terenach.
2. Wanaheim to rozległa kraina, niedotknięta w żaden sposób przez człowieka. Jej powierzchnia osiąga kilkaset kilometrów kwadratowych, a występujące tu strefy klimatyczne są niebywale różnorodne - od umiarkowanych suchych, aż po okołobiegunowe.
3. Postacie z obu watah nie spotykają się ze sobą na porządku dziennym. Odległość między stadami i zróżnicowanie klimatyczne są na tyle duże, że utrudniają konfrontacje między wilkami z obu watah. Odmienna kultura, tryb życia, wygląd, pożywienie i teren sprawiają, że wilki te z natury wolą unikać siebie nawzajem, by nie doznać szoku kulturowego oraz uniknąć niechcianych sporów.


Zasady dotyczące funkcjonowania postaci 

1. W grupie kładziemy nacisk na silny realizm. Nie licząc wolnej woli, rozwiniętych emocji i możliwości komunikowania się rozbudowanym językiem, postacie żyjące w uniwersum grupy to zwierzęta, które charakteryzuje naturalizm, dzikość i podążanie za instynktami. 
2. Wilki żyją w stadach, w których panuje hierarchia, bezwzględnie uznawana i szanowana przez te zwierzęta. Postacie nie opuszczają wyznaczonych przez siebie terenów i trzymają się swoich pobratymców. 
3. Do walk między postaciami dochodzi rzadko, jednak niewiele z nich kończy się odebraniem przeciwnikowi życia. Pojedynki występują jedynie w sytuacjach tego wymagających, np. spór o pożywienie, terytorium czy pozycje w watasze. Starcia między samicami a samcami są niemal nieistniejące, co związane jest z kopulowaniem i szukaniem partnera. Takowe bójki stanowią przypadki ekstremalne. 
4. Pośród gęstych borów i porośniętych trawą prerii ciężko jest zdobyć pożywienie. Wilki, wyruszając na wyprawy łowieckie, zwykle tropią zwierzynę przez długi okres czasu - od kilkunastu godzin do nawet kilku dni. Przebywają wtedy ogromne odległości, niekiedy wędrując aż na obrzeża swoich terytoriów. 
5. Wilki są w stanie wytrzymać kilka tygodni bez pożywienia, jednak z przyrostem doskwierającego im głodu udają się na polowanie całym stadem. Tropią wtedy duże ssaki kopytne, tj. jelenie, sarny, niekiedy łosie. Jeśli postać sama wybiera się na łowy, atakuje mniejsze zwierzęta - gryzonie i ptaki, gdyż w pojedynkę ciężko będzie jej upolować coś większego. 
6. Wilki unikają konfrontacji z innymi drapieżnikami. Starają się nie wchodzić w drogę innym watahom czy większym drapieżcom, np. niedźwiedziom, pumom czy rosomakom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz